top of page

כל מה שרציתם לדעת על Slate Digital EVERYTHING BUNDLE - חלק 2 - קומפרסורים


שלום חברים, בכתבה הקודמת בסדרה סקרנו את הרעיון העומד מאחורי הפלאגינים של סלייט דיגיטל, והשוונו בין מכשירי הEQ השונים שהוא מציע. בכתבה הזו, נמשיך לסקור את המודולים השונים הקיימים בתוך ה-Virtual Mix Rack, עם התמקדות במגוון הקומפרסורים שיש לחבילה להציע.

לקריאת הכתבה הקודמת בסדרה לחצו כאן

FG-116 / Vintage / Modern

הקומפרסור הראשון בחבילה הוא ה-FG-116 - הגרסא הוירטואלית של סלייט ל-1176 האייקוני - ומגיע בשלוש תצורות עם שינויים קטנים ביניהם - Black, Vintage ו-Modern.

כל אחת מהגרסאות נדגמה ממכשיר אחר, אך קשה להגיד שההבדלים ביניהם גדולים ומשמעותיים. הגרסאות ה"כחולות" (Vintage & Modern) מכילות כפתור להחלפה בין שני מעגלים (Circuit 1/2) שצובעים מעט אחרת את הסאונד (הראשון נותן הדגשה על אזור ה-Mid בעוד השני רך יותר ב-Mid וצובע יפה את הנמוכים).

כל אחד מהקומפרסורים מציע את הורסטיליות המפורסת של ה-1176, עם ברירה בין 4 יחסי דחיסה (4:1, 8:1, 12:1 ו-20:1), כפתורי Input/Output ו-Attack/Release שנשמעים מעט שונה בכל גרסה.

לכל הקומפרסורים כפתור Mix המאפשר לבצע Parallel Compression על הערוץ מבלי להסתבך עם שליחות ל-Aux.

פונקציה מעניינת נוספת מתגלה בלחיצה תוך החזקת Shift על כפתור ה-Attack: הקומפרסור מפסיק לעבוד, ואנו נשארים עם הצבע של כל מכשיר בלבד.

בדוגמאות הבאות העברנו ערוצי Drum Room דרך כל חמשת הווריאציות של הFG-116 בשתי קונפיגורציות שונות כפי שניתן לראות בתמונות. סדר ההשמעה הוא משמאל לימין, כאשר הלופ הראשון מנוגן ב-Bypass

Ratio 4:1, Attack 1 (Slowest), Release 7 (Fastest)


Drums Room FG-166 4:1

Ratio 20:1, Attack 1 (Slowest), Release 7 (Fastest)


Drums Room FG-116 20:1

כפי שניתן לשמוע - בדוגמה בה מחצנו את התופים (20:1) - ההבדלים בין הקומפרסורים מתגלים לאוזן - בעיקר כאמור בהתנהגות ה-Attack/Release, כשה-Modern בולט ב-Attack איטי יחסית, על אף שהוא מכוון על האטאק המהיר ביותר, ומצליח לייצר פאנץ' לתופים למרות הדחיסה המאסיבית, בעוד גרסת ה-Vintage באמת מייצרת צבע וגוון שנשמע מיושן יותר, ויכול להתאים בהפקות מסויימות.

FG-401

הקומפסור הבא, לקוח מתוך ה-Channel Strip המפורסם בקונסולת ה-SSL 4000, ומוכר לנו גם הוא בגרסאות שונות של חברות האודיו שמנסות ללא הפסקה להביא את הסאונד האנאלוגי לתוך המימד הדיגיטלי.

זהו קומפרסור מאוד וורסטילי, עם שליטה על כל פראמטר נדרש - Threshold, יחס הדחיסה (1.5 עד 10), Attack/Release עם בורר בין 6 מהירויות, Make Up Gain וגם כאן - דגימות של שני מעגלים שונים עם הבדלים קטנים בצבע ביניהם.

בדוגמה הראשונה, השוונו בין שני המעגלים של ה-401 והוספנו פנימה גם את ה-116 ששמענו קודם לכן (בגרסתו השחורה) - פעם אחת על ערוץ בס ובפעם השנייה על ערוץ סנר. מה לדעתכם נשמע הכי טוב?

Bass: Ratio 4:1, Slow Attackm Medium Release


Bass Compressors

Snare: Ratio 4:1, Slow Attackm Fast Release


FG-Stress

הקומפרסור הבא, הוא כנראה הוורסטילי ביותר בחבורה, ודוגם בדיוק מדהים את ה-Distressor המפורסם. הקומפרסור הזה יכול לעשות הכל, החל מקימפרוס עדין להורדת פיקים, דרך קומפרסיה מורגשת לקבלת אפקט "In Your Face" ועד למחיצה מוחלטת של הסאונד. עם יחס דחיסה של 2:1 עד לימיטינג מוחלט, כפתורי Attack/Release בעלי טווח מרשים, Side-Chain עם Hi Pass מובנה ושני מעגלי דיסטורשן על היציאה, הקומפרסור הזה יכול להפוך ללא ספק ל-Go To מתוך כל מה שמוצע בחבילה.

The Monster

עד כה נגענו בקומפרסורים קונבנציונאליים ומוכרים, אשר נראה שכולם מסוגלים לבצע כל עבודה בצורה מצוינת. הקומפרסור הבא, לעומת זאת, הוא משהו אחר. "המפלצת" של סלייט מדמה את מצב ה-All Buttons המפורסם של ה-1176, המייצר דחיסה על גבול ה-Limiting עם דיסטורשן וצבע מאוד ייחודי. מצוין לערוצי ROOM, לבס שצריך אקסטרה צבע והרמוניות, ולכל ערוץ שרוצים להתעלל בו. כפתור ה-Mix מאפשר לנו לשמור על סאונד שפוי ושמיע. זהירות - הפלאגין הזה ממכר, ומאוד קל להרוס איתו סאונד יפה, אך כשמכוונים אותו כמו שצריך - התוצאה קסומה.

בדוגמא הבאה לקחנו ערוצי Drum Room ושיחקנו עם יחסי הדחיסה השונים של ה-FG Stress, כפי שניתן לראות בתמונה. לבסוף, הוספנו את ה-Monster להשוואה בין הדחיסה שלו לבין מצב ה-Nuke של ה-Stress.


דוגמאות אודיו


לסיכום, נראה שגם במחלקת הקומפרסורים החבילה של Slate Digital מספקת כלים מצוינים לכל מטרה. בין אם מדובר בערוצים בודדים של כלים או שירה ועד ל-Group Buss של תופים, קולות או כל סורס אחר, אחד או יותר מהקומפרסורים יעשה את העבודה.

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Basic Square
bottom of page