top of page

The Gate Bundle by Slate Digital סקירה בעברית

בשבוע שעבר נחת על שולחנינו (או יותר נכון, בתיקיית ההורדות שלנו) פלאגין חדש המצטרף לחבילה הנהדרת של Slate אשר משמשת אותנו כאחד הכלים המרכזיים בעבודה העריכה והמיקס באולפן. (לא מכירים? קראו עוד כאן)


אחרי תחנונים רבים קיבלנו Gate חדש - או יותר נכון - שניים.


לא נכנס לעומק על מה גייט עושה ואיך משתמשים בו, אבל חשוב לציין שבמוזיקה המודרנית, הגייט הוא אחד הכלים השימושיים ביותר על מנת להשיג ניקיון וחדות במיקסים עמוסים ובהפקות רוויות תדרים. זו הדרך שלנו לפקס את התופים, להסתיר רעשים מיותרים מערוצי שירה, להפחית רעשי מגבר של גיטרה ועוד.


Gate:Classic

הגייט הקלאסי, בדומה לפלאגינים אחרים, מאפשר לנו להיפטר מרעשי רקע בהקלטות אקוסטיות, נשימות בערוצי שירה ועוד, זאת על ידי שליטה על ה-Threshold, Ratio, Range, Attack ו-Release.


אפשרות מעניינת היא שליטה על השיפוע (Curve) של ה-Release ובכך לדייק את סגירתו של הגייט כך שתתאים לחומר המוקלט.


בנוסף, לגייט הזה יש שני מצבי פעולה:

1. מצב Normal - מצב עבודה רגיל המתאים לכל הכלים, ובו יש לנו שליטה על מעגל Side-Chain פנימי הניתן לוויסות עם שני פילטרים.

2. מצב Vocal - מצב מיוחד המתאים לערוצי שירה, בו עקומות הסגירה והפתיחה של הגייט מעט חלקות יותר, וכן קיימת הדגשה במעגל ה-Side-Chain לאזור התדרים בו נמצאות הנשימות, ובכך מאפשר לנו להרגיע אותן או להיפטר מהן לחלוטין.


Vocal Mode
Gate:Classic

Gate:Drums

בעוד הגייט הקלאסי, ככל שנשמע טוב, אינו מיוחד ושונה מגייטים טובים אחרים (אהוב עלינו במיוחד - FabFilter Pro-G), ה-Gate:Drums הוא משהו קצת אחר.


בניגוד לגייט הקלאסי המושפע מעוצמה, הגייט הזה מושפע מזיהוי של Transients ולמעשה יודע להפריד בין שני חלקי הסיגנל - הטרנזיינט והזנב (Tail).


בחלקו הראשון של הגייט (אשר מעוצב ובנוי מלמעלה למטה, באופן נוח ואינטואיטיבי לעבודה) נמצא את מנגנון זיהוי הטרנזיינטים - ובו הגדרת הרגישות (Transient Detection), פילטרים וקביעת ה-Threshold.

קיימת אפשרות נוחה מאוד להאזנה לטרנזיינטים בלבד ובכך לדייק את הזיהוי שלהם על ידי הפלאגין.


בחלקו השני של הגייט נוכל להגדיר את ה-Range וה-Release, בעוד את ה-Attack נוכל לכוון לשלושה מצבים קבועים:

מצב 1 - Auto Attack Off - כלומר אטאק מיידי

מצב 2 - Auto Attack Tight - מנגנון אשר מזהה חוסר עקביות בסאונד יידע לסנן החוצה רעשים וקליקים לא נחוצים ועדיין לשמור על אטאק מהיר ומדויק וזאת על ידי זמני אטאק שונים לקבוצות תדרים שונות.

מצב 3 - Auto Attack Smooth - במצב זה זמן האטאק יהיה אחיד לכל הספקטרום ובכך נקבל אטאק מעט איטי ו"עגול" יותר.

בנוסף, כמו בגייט הקלאסי, נוכל לכוון שלוש עקומות ל-Release.


בחלקו השלישי של הגייט, מגיעה התוספת המיוחדת כל כך למכשיר זה: ה-DeBleed

זהו למעשה סט נוסף של פילטרים, אשר בהתאם לזמן ה-Release אשר נקבע להם, ילכו וייסגרו לאורך זמן החל מרגע זיהוי ה-Transient. נשמע מסובך? זה בעצם אומר - שאפשר לדייק את הזנב של כל תוף ותוף ובכך להימנע מזליגות של מכות עוקבות (לדוג' סנר המנגן אחרי קיק) ועדיין לשמור על האורך והזנב של התוף מבלי לחנוק אותו.


Gate:Drums

הקשיבו לדוגמה הבאה הלקוחה מתוך הקלטות תופים אקוסטיות:

https://soundcloud.com/user-432709814/sets/gatedrums/s-gZAtm


אנחנו כבר הכנסנו את הגייטים האלו לפעולה במיקסים, ממליצים בחום לנסות גם!

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Basic Square
bottom of page