top of page

כל מה שרציתם לדעת על Slate EVERYTHING BUNDLE - חלק 3 ואחרון!


שלום חברים, היום נעסוק בפעם השלישית והאחרונה בסדרת הפלאגינים המצוינת של Slate Digital - ה-EVERYTHING BUNDLE.

למי שפספס את שתי הכתבות הראשונות בסדרה, תוכלו לקרוא כאן את החלק הראשון הסוקר את החבילה כולה ומתמקד במכשירי ה-EQ, וכאן את החלק השני המתמקד במבחר הקומפרסורים.

בחלק זה של הכתבה, נסקור את שאר המודולים המגיעים בתוך ה-Virtual Mix Rack וכן בפלאגינים נוספים המגיעים בחבילה.

מעשירי צליל והרמוניות

London, Hollywood & New York

כפי שכבר הבנתם, הכיוון של החבילה הזו הוא אחד - אנאלוג! ה-VMR הוא כלי אשר מטרתו להעשיר ולצבוע את הסורסים שלכם, בדיוק נאמן למקור, בגוונים חמים של מכשירי האנאלוג שעיצבו את הסאונד של המוזיקה המודרנית כפי שאנחנו מכירים אותה.

שלושת המודולים - London, Hollywood ו-New York - הינם למעשה מכשירי Saturator אשר נבדלים אחד מהשני בגוון ובהרמוניות אותם הם מוסיפים לצליל. שלושת המודולים בנויים בצורה זהה, עם כפתור מרכזי הקובע את מידת העיוות (כאשר עד 5 העיוות עדין, משם הוא הולך ומקצין ובין 9 ל-10 קיים עולם ומלואו!), וכן HPF, כפתור MIX ושליטה על עוצמת היציאה. בנוסף - סוויצ' Preamp/Console משנה את הגוון בין סאטורציה של פראמפ לבין סאטורציה של MixBuss בקונסולה (כמו לדחוף חזק את הפיידרים לתוך המאסטר), וסוויצ' Push/Normal מציע שני מצבי אינטנסיביות.


London, Hollywood & New York Modules

Revival

המודול הזה, בעיני, הוא מהמעניינים והשימושיים ביותר בחבילה כולה. מכשיר פשוט, עם שני נובים בסה"כ - אחד לתדרים הגבוהים ואחד לנמוכים. שימו לב - זהו לא מכשיר EQ (בניגוד ל - CS Lift אשר מזכיר אותו מאוד ויזואלית), אלא מעשיר הרמוניות היכול לנפח ולהעשיר כל סורס - החל מקיק, דרך סנר וערוצי חדר, שירות, אקוסטיות, ומה לא בעצם? בדוגמה הבאה העברנו ערוצי חדר של תופים ודחפנו את שני הנובים חצי דרך למעלה.

The Bomber

עוד מודול מקורי ומעניין הוא ה-Bomber. כשמו כן הוא - פצצה! סלייט מגדירים אותו בתור Dynamic Impact Enhancer, ולא מפרטים ממש מה הולך מאחורי הקלעים שלו. בפועל? זה נשמע כמו שילוב של Transient Shaper ביחד עם קומפרסיה מוחצת. כפתור ה-DRIVE ישנה את האפקט מהעצמה של הטראנזיינטים (כאשר הוא משמאל ל-0) לבין העצמה של הססטיין (כאשר הוא מימין לאפס), כפתור ה-TONE נותן בחירה בין שלושה מצבים וכפתור ה-Intensity משחק ככפתור מיקס. שימו לב - זהו מודול אשר מומלץ לשימוש במינונים קטנים, כפתור האינטנסיטי נמצא שם לא בכדי - הקסם נמצא במינון.

בדוגמה הבאה, לקחנו את ערוצי התופים ממקודם, והוספנו עליהם את ה-Bomber כדי להעצים את תחושת החדר והססטיין של התופים.


מדמי ערוצים

FG-76 / FG-73

מידול מדויק ומרשים של שניים מהפראמפים המפורסמים בהיסטוריה - ה1073 של NEVE וה-V76 של Telefunken. במקור, המודולים היו מיועדים לשימוש בלעדי עם המיקרופון VMS ONE, אך למעשה הם מאד שימושיים כדי להעשיר סורסים שנשמעים מעט דלים, וניתן למצוא שימוש עבורם בתחילת הצ'יין של כמעט כל ערוץ במיקס.

Virtual Channel / Virtual Mixbuss

בדומה לפראמפים, כאן יש לנו מידול מדויק של ערוצים (LINE) מתוך כמה מהקונסולות המפורסמות בהיסטוריית האולפנים (SSL G & E Series, Neve ועוד!). כל קונסולה נשמעת אחרת, וכמובן שכאן אנחנו כבר מדברים על ניואנסים קטנים. ההמלצה של סלייט היא למקם Virtual Channel בתחילת השרשרת של כל ערוץ, וכן Virtual Mixbuss על ערוץ המאסטר שלנו.

שליטה על Input/Output תשפיע על כמות ההרמוניות והדרייב, ביחד עם כפתור DRIVE המעצים את אפקט עוד יותר. מומלץ ביותר למי שממקסס 100% In the Box ומקליט עם פראמפים שקופים, ומחפש להוסיף צבע וחיים למיקסים.

עד כאן על המודולים השונים המגיעים בתוך ה-Virtual Mix Rack. כפי שכבר הבנתם, אנחנו מאוד אוהבים את החבילה הזו. ולא, באמת שאנחנו לא משוחדים, אלא שמחים לשתף אתכם את אחד מכלי העבודה המרכזיים באולפן שלנו.

הכלי האחרון אותו נסקור בהרחבה הוא חבילת ה-Buss Compressors ה-VBC:


מדובר על מידול מדויק, כמו שהכרנו מה-VMR, של שלושה קומפרסורים אגדיים - הSSL 4000 G-Series Buss Compressor, ה-Focusrite Red 3 וה-Fairchild 670. כל אחד מהם מציע כמובן מאפיינים שונים ואפשרויות שליטה שונות, אבל מעל להכל - צבע שונה. עם האפשרות להפעיל את שלושתם בטור, ולשנות את הסדר ביניהם, ניתן להגיע לצבעים וסאטורציות יפהפיות - בין אם אתם מעבירים גרופ תופים או שירות דרכם, ובין אם את המיקס כולו. ההמלצה שלנו? לקבל קצת מכל אחד. ה-Mu יודע לעבוד בתצורת M/S, ה-Grey וה-Red מגיבים שונה באטאק והריליס שלהם, ועם קצת Gain Reduction וצבע מכל אחד מהם ניתן להעשיר כל גרופ במיקס שלכם.

בנוסף לכל המודולים עליהם דיברנו, החבילה מגיעה עם עוד מספר כלים המשלימים כמעט את כל הצרכים של טכנאי המיקס בסביבה הדיגיטלית: חבילת הריברב Verbsuite Classics הכוללת עשרות הדמיות של ריברבים ממכשירים מפורסמים ובכמעט כל סגנון (ממליצים בחום על ה-Plates וכן ההדמיות של ה-Bricasti BM7), הדיליי המצוין Repeater הכולל מעל ל-20 סוגי דיליי שונים ושליטה בכל פרמטר אפשרי, הדמיות מגברי גיטרה S-Gear עליה נרחיב בהזדמנות בפוסט אשר ייגע במדמי מגברים דיגיטליים, מכשיר DeEsser ולימיטר FG-X עם מגוון כלים למי שגם ממאסטר לעצמו את המיקסים.

עד כאן הסקירה שלנו על חבילת הפלאגינים ה-Everything Bundle של Slate Digital. כפי שכבר אמרנו, בעבור מודל ההשכרה החודשי, אנחנו ממליצים לכל מי שעובד וממקסס ITB לתת צ'אנס לחבילה הזו. אנחנו כבר יודעים שאנחנו לא הולכים לבטל את המנוי בקרוב.

ספרו לנו בתגובות מה הפלאגין שאתם לא סוגרים מיקס בלעדיו!

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Basic Square
bottom of page